Söndag 6 november

Hipp hipp hurra för världens bästa mamma på hennes födelsedag! Tänker många gånger på att alla borde få ha en så underbar mamma som jag har. Jag skulle inte byta mot allt i världen! Hon är bara bäst!

Som jag skrev tidigare har min lillebror varit här i helgen och vi har bakat massor till födelsedagsfikat. Det blev så klart en tårta, cookies, macroner, chokladkaka med kokosknäck, cakepops och marschmellowpops.

 
Fyllde tårtan med vaniljkräm och chokladpudding.
Efter det lindade jag runt plastfolie, ganska hårt, för att sedan pressa ihop den med, ja vad det nu heter, typ som en kant på en springform. Sen fick den stå så i kylen ca ett dygn.


Och så här blev resultatet. Är riktigt nöjd med tanke på att det är första tårtan jag gjort som är täckt med sockerpasta!:)


Mixa ballerinakex ett åt gången och blanda sedan ihop med philadelphiaost och rulla till kulor.
 
Doppa en klubbpinne eller något liknande i smält choklad.
 
Tryck försiktigt ner pinnen.
 
Täck cakepopen försiktigt med den smälta chokladen.
 
Strö över strössel.


Resultatet av cakepopsen och marshmellowpopsen.


Fikafatet.


Allt det goda:)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad duktig du är! Såg riktigt smarrigt ut! :)

2011-11-11 @ 14:15:00
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: Åsa på 58:an

Vilka fantastiska bakverk!

2011-11-17 @ 19:34:10
Postat av: Mamma

Du är bara bäst Alexandra,tack för allt gott fika som du bakat till min dag.Kram på dig:)

2011-12-01 @ 09:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0