2010-09-19

Stora valdagen är kommen. Självklart gick jag upp på Norrhammarskolan och använde min rätt att rösta. Vad jag röstade behåller jag för mig själv. Vet knappt om det blev rätt. Det började med att jag gick in, visade mitt röstkort, fick tre kuvert och gick till ett bås. När jag står där undrar jag vad jag ska göra. Vad ska jag skriva på? Frågar en av dom som "jobbar" där -"ska man ta med sig lapparna som är där ute"? Han flinar lite och säger ja. Alltså kan dom inte ha en skylt där ute som beskriver hur man ska göra. Är det meningen att man ska veta det första gången man röstar?! Men nu är det bara hoppas på att dom jag röstat på vinner:)

Efter det gick jag och William ner på stan medans Matte och hans bror var iväg och körde lite cross. Dagens inköp blev nya träningskläder så nu längar jag som bara den till kl 19 imorgon då det vankas aerobics.

Igår spenderades dagen mestadels i bilen, känns det som. Matte och hans bror skulle till Piteå och kolla på en cross. Jag och William ville såklart följa med i hopp om ett besök i staden. Titt på crossen blev det men eftersom att pojkarna var så sega på att bestämma sig om dom skulle köpa den så hann alla affärer stänga. Och ja, cross köp blev det. Så nu är man väl en ensamstående mamma på helgerna då. Men det är ju bra att han har något han kan roa sig med i alla fall:)

Just nu sitter vi och ser Date Night. Ganska bra faktiskt, även om jag missade en stund då jag nattade våran lilla skatt. Men han somnade ganska fort ikväll, det berodde nog på att han fick bada innan kvällslällen (vällingen). Han kanske skulle ha fått bada varje kväll innan läggdags, fast det är nog ingen bra idé, då torkar väl hans hud ut. Nä, det får räcka med två gånger i veckan:)
På tisdag ska William få fara på badhuset för första gången. Vi får väl se om det kommer att vara nått vatten kvar i poolen som han plaskar:) Så nu måste jag dra mig ner på stan imorgon och köpa en badbyxblöja, eller vad det nu heter.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0