Sol sol strålande sol

Vilken värme det har varit dom senaste dagarna. Inte brukar det väl vara så här varmt i maj redan? Inte vad jag kan minnas i alla fall.. Men jag klagar inte, riktigt skönt har det varit. Men det känns att man inte riktigt är van värmen.

I torsdags åkte jag och William för att hälsa på Linn och Maya. Vi gick till BVC för att Maya skulle mätas och vägas. Sen tillbaka hem till dom för att grilla hamburgare, mumsigt! Vi satt ute i värmen ett tag men sen blev det dags för de små att äta så då gick vi in och svalkade oss lite. Tack för en jätte trevlig dag!!:)

Igår var det även då varmt. Vi gick ner på stan för att handla lite till middagen sen fick William äta. Efter det fick han sova i vagnen medans jag tvättade bilen, som för övrigt inte är så ren längre. Kändes ohult att gå in och städa efter det så jag tog ut en filt så vi la oss på gräsmattan och myste och låg där ändå tills Matte komme hem vid 4, riktigt skönt!
Då var det bara börja med maten, som blev tacos. Mamma och lillebror Joel kom hit och åt med oss, eller ja efter oss eftersom dom kom lite senare. Joel stannade kvar här för att vi skulle vidare till Kåge för att köra/åka lite vattenskoter. Hur mysigt som helst var det. Ca 20 grader och strålande sol. Var faktiskt inte så kallt i vattnet som jag trodde att det skulle vara, hela 16 grader var det. Även Kim var med oss, men tråkigt nog gick inte hans skoter som den skulle, så blev inte så mycket åkning som vi tänkt oss kanske. Efter det åkte vi på Maxi för att handla kvällsgott och sen vidare till Williams farfar och bonus farmor för att hämta upp William som varit där under tiden vi var i Kåge. Sen blev det hem och hälla upp det goda i skålar som vi mumsade i oss. Speed 2 började 21.30 så den såg vi. Någon som var trött var Joel, han sov innan kl 22, sötisen. Han sa att det var hans lyckodag:)

Idag.. Upp med tuppen, eller ja kanske inte.. 8.45 vaknade William och ville ha mat. Måste faktiskt erkänna att det är rätt skönt att han sover så länge på morgonen. Jag gillar verkligen inte att kliva up tidigt. Är hellre vaken en timme längre och sover längre på morgonen än att lägga mig tidigare och kliva upp tidigare, även om det blir samma timmar.

Aja, vi dolade på lite här hemma, åt lunch och så. Sen kom mamma och lillebror Tobias hit. Joel åkte hem med mamma, William lika så. Det blev ännu en dag med vattenskotern. Dock var det inte lika bra väder idag. Jag skippade åkningen, det blåste så kallt. Men Tobias och Matte struntade i det och trotsade vädret. Vi var där i någon timme och det blåste ganska mycket, fick ont i öronen, skulle ha haft med mig en mössa!
Efter det åkte vi hem hit och grillade kyckling och gjorde klyftpotatis. Sen åkte vi vidare till mor och far min. William hade varit go och glad hela tiden, älsklingskillen min!

Nu ligger William på soffan och sover. Ska snart göra mat åt han sen väntar sängen.
Just ja, det är Mattes natt i natt. Så nu ska han ligga bredvid William så jag får sova, och med det väntar en sovmorgon:) Ganska skönt att Matte inte är en sån som sover ut. Eller jaa, inte som jag i alla fall. Sover han till 9 så är han nöjd, medans jag gärna sover till 10-11 nån gång:)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0