Glassmys

Igår var det någorlunda fint väder på kvällen så vi drog oss mot Kåge för att köra/åka vattenskoter. Vi fick oss även middag av Mattes farmor och farfar, riktigt goda våfflor, sen fika när vi kom tillbaka, tack så mycket. Det blåste lite men vi frös inte alls, förutom om händerna då. Vi körde mot Harrbäcksand och det tog nog inte mer än 20 min. Träningsvärken har smugit sig på idag. Krampade fast mina armar runt Matte igår för att hålla mig fast, så dom känns, även rumpan och nedre delen av magen. Sa det igår att det måste ju vara rätt bra träning att åka då allt fläsk skakar så mycket, och att man håller sig fast. Det lär nog bli fler gånger, det är ju så kul.
Fick även veta att Matte ska vara med i Drakbåtsrodden i år. Vi som hade tänkt guppa i älven och titta på, men då får jag låna vattenskotern istället. Tror nog att Kim hakar på med sin, så slipper man sitta där själv.

Riktigt tråkigt väder idag, som gjort för städning. Vilket jag också hade tänkt mig, men tydligen inte William. Så fort jag la ner han i babygymmet blev han ledsen och när jag tog upp han sken han som en sol. Var bara att underhålla han istället. Hann damsuga i alla fall, den brukar fungera lugnande.

Ikväll blev det glassmys på Ainas med bästa Nina, trevlig pratstund fick vi oss. Tiden sprang iväg fort som vanligt. Skönt att få lite egentid, missförstå mig rätt. Jag älskar William så oerhört mycket, han är det bästa som hänt mig. Men ibland är det skönt att bara få vara Alexandra och inte mamma Alexandra. Kul att få längta efter han också.

Nä nu är det väl bara att bosta gaddarna och he sig i säng då klockan ringer 06.00 imorgon. Hur nu det ska gå.. Vi ska nämligen åka till Älvsbyn och hälsa på lite släkt, kanske inte i det bästa sammanhanget men ska bli trevligt ändå. Sen kanske det blir en liten stadsrunda i Piteå också.


Obegripligt hur man kan älska någon så mycket!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0