Mardröm!

Dagen började bra. Ledig - sovmorgon, vilket är uppskattat. Dolade på lite här hemma för att sedan fara ner på stan och köpa bikinitrosor. Trodde att det skulle vara lätt då jag redan köpt en svart överdel, lättare sagt än gjort. Provade och provade som aldrig förr, tillslut fann jag ett par. Nu är det bara Turkiet jag väntar på!
13,00-14.00 hade vi vårdlagsträff på jobbet så det var bara att he sig dit. For sedan på Maxi, billig köttfärs så då måste man ju passa på. Efter det passade jag på att torka fönsterna då solen inte låg på så hårt idag, hann dock bara ett innan det var dags för ett träningspass nere på 360. Min älskade följde med, haha det sprutade svett, var nog ganska mycket jobbigare än vad han väntat sig! Då vi kom hem var det bara att sätta igång med maten, hemmagjorda biffar och potatis. Matte for för att skjutsa sin mamma medans jag höll på i köket. Hörde något konstigt från vardagsrummet. Jag gick dit och ser fjädrar FULLA golvet och Musse som leker med en DUVA. Vettskrämd ringer jag till Matte som ber han komma hem på en gång för att få ut fågeln. Jag tar av maten från spisen och stänger in mig i sovrummet för att slippa höra och se. Då jag tittar ut genom fönstret ser jag Musse och duvan, tydligen hade de gått ut men var på väg in igen. Jag springer till ytterdörren för att stänga så de inte skulle komma in igen... HUVVA!!!! Fågeln försökte flyga iväg och Musse hoppade efter den, men tillslut kom duvan sig upp på grannens "brotak". Fy faan vilken mardröm! Hände samma sak för två sommrar sedan då vi var kattvakt till Mattes mosters katt, men då var det även blod överallt på golvet. Imorgon är det vi som går och köper ett nytt halsband med PINGLA till Musse. Han har tappat sitt ute nånstans så då passar han väl på att jaga.
Varför måste dom komma och visa upp sitt byte?!? kan dom inte hålla sig ute???


En blodig Musse
(syns inte lika mycket på bilden)

//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0