Grekisk Pytt I Panna

Det blev alltså dagens middag.
Kommer inte ihåg senast vi åt det, är hur längesen som helst, så det var på tiden!
Det blir Ben&Jerry´s glass till efterrätt om en stund.
Har aldrig smakat den men den sägs ju vaa god, och kostar den 51:- ska den vara det också!!

Nu ska jag försöka sova/vila en stund inför nattens arbete.
Hoppas att det är lugnt så det inte är en massa vak......

Tänkte dela med mig av ett recept på den kanske godaste maten.

Ca 1kg fläskfilé
Ca 9 stora potatisar
2-3 rödlökar
3-6 paprikor (olika färger)
Tomater
Fetaost

Marinad:
3 pressade vitlöksklyftor
2½ dl olivolja
2 tsk sambal oelek
4 msk soya
½ msk riven ingefära
Salt och peppar

Gör så här:
Strimla filén och marinera den över natten.
Sätt ugnen på 220 grader.
Smörj en långpanna. Klyfta potatisen och lägg de i plåten.
In i ugnen 10-15min. Skär paprikorna i bitar, strimla löken och skär tomaterna.
Strö filén över potatisen och häll över marinaden.
Strö över paprikorna, löken, tomaterna och fetaosten.
In i ugnen 35-40 min.
Serveras med tzatsiki.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Mums! Fan vad sugen jag blev på grekisk pytt nu! Det är nog världens godaste mat :)

2009-08-28 @ 17:04:43
URL: http://liqu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0