Äntligen värme!!

Blev i söndags bjudna till Tobbe och Ingrid på middag, kyckling och ris, vi stod för efterrätten rabarberpaj, smarrigt!!
Medan pajen var i ugnen gick vi över till Kim för att städa hans lägenhet som en liten present.
Igår ställde vi kl på 8.00 men låg till 8.30 sen steg vi upp och gick ner på Ica för att köpa nybakt bröd för att sedan gå till Tobbe och Ingrd för att göra frukost på sängen till Kim. Vi låste upp med extranyckeln som Tobbe hade sedan smög vi oss in för att sedan sjunga Ja Må Han Leva och sedan bjuda på frukost.

Vi åkte sedan till Piteå stad för att shoppa loss.. Vi hittade dock inte så mycket men trevligt var det.
Det var ju väldigt fint väder på kvällen så jag, Matte och Kim bestämde oss för att fara och fiska.. Och nog fick vi fisk alltid. Jag fick hela 17st, har nog aldrig fått så mycket fisk någonsin!!! Pojkarna tappade räkningen på hur många dom fick, men antar att dom fick lika många som mig. Ganska härligt att fiska i solnedgången!=) Då vi hade fiskat färdigt åkte vi till Mattes farmor och farfar för att rens fisken. Var väl ingen som riktigt visste hur fisken skulle rensas men då kom en snäll granne förbi och visade hur det skulle göras. Måste säga att det var rätt gott med stekt abborre på ljusugnsbröd!!

Idag var vädret på min sida. Blev sol och bad (mest sol) på stranden. Måste passa på nu dom sista dagarna innan jobbet drar igång igen. Matte börjar imorgon och jag på torsdag, så jag ska väl hinna sola lite mer imorgon.

   

//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0